בעל עסק

ספרים מומלצים

כאן תמצאו אוסף מובחר של ספרים ומומחים שיעזרו לכם להצליח ולהתפתח בעולם העסקי. אנו מבינים את האתגרים שעמם אתם מתמודדים כבעלי עסקים קטנים, ולכן ריכזנו עבורכם את הספרים המובילים ואת המומחים הטובים ביותר בתחומים של שיווק, מכירות, מנהיגות, אסטרטגיה עסקית ועוד. כל ספר ומומחה כאן נבחר בקפידה מתוך מחשבה על הצרכים שלכם, וכוללים תובנות, כלים ושיטות שיכולים לשפר את הביצועים שלכם ולהוביל את העסק שלכם להצלחה.

בין אם אתם מחפשים לשפר את המיומנויות שלכם במכירות, ללמוד כיצד לבנות מותג חזק, או לקבל השראה ממנהיגים מצליחים – אתם במקום הנכון. כל אחד מהספרים המומלצים והמומחים הנבחרים מציע ידע מעשי ושימושי שניתן ליישם בעסק שלכם מיד. המומחים המובילים כוללים שמות מוכרים כמו גארי ויינרצ’וק, אדם גרנט, ראסל ברונסון ועוד רבים אחרים. כל אחד מהם מביא איתו שנים של ניסיון והישגים מוכחים בתחומם, והם כאן כדי לחלוק את הידע והכלים שלהם איתכם.

גלו את הספרים והמומחים המובילים שלנו, קראו את התקצירים ובחרו את אלו שהכי מתאימים לכם ולעסק שלכם. התחילו את המסע שלכם להצלחה עם הספרים והמומחים שיביאו לכם את הכלים והידע הנחוצים ביותר.

קדימה, בואו נתחיל לקרוא, ללמוד ולהתפתח יחד!

שיווק ומיתוג

שיווק ומיתוג הם הבסיס לבניית עסק מצליח ומשפיע. הקטגוריה הזו עוסקת במגוון אסטרטגיות וטכניקות שמטרתן ליצור ולהתחבר עם הקהל שלכם, לבנות מותג חזק ולהבליט את המוצרים והשירותים שלכם בשוק תחרותי.

DotCom Secrets
ראסל ברונסון

הספר עוסק במשפכי שיווק מקוונים ואסטרטגיות המרה. ראסל ברונסון מציע תובנות וטקטיקות להמרת תנועה מקוונת ללידים ומכירות, מה שהופך אותו לקריאה חיונית לכל מי שמעוניין לבנות עסק מקוון מצליח.

Jab, Jab, Jab, Right Hook
גארי ויינרצ'וק

גארי ויינרצ'וק מסביר את החשיבות של מתן ערך לקהל (ג'בים) לפני בקשת מכירה (רייט הוק). הספר מלא במקרי בוחן ודוגמאות מעשיות של קמפיינים מוצלחים במדיה החברתית.

Building a StoryBrand
דונלד מילר

דונלד מילר מציג את מסגרת העבודה של StoryBrand, המסייעת לעסקים להבהיר את המסר שלהם על ידי הפיכת הלקוחות לגיבורים של הסיפור שלהם. ספר זה חיוני ליצירת מסרים שיווקיים המתחברים בצורה עמוקה עם הקהל. Contagious מאת יונה ברגר: ברגר חוקר מדוע רעיונות, מוצרים והתנהגויות מסוימים

Contagious
יונה ברגר

ברגר חוקר מדוע רעיונות, מוצרים והתנהגויות מסוימים מתפשטים והופכים לויראליים. הוא מתאר שישה עקרונות שמניעים אנשים לשתף, ומסביר כיצד ליישם עקרונות אלו ליצירת תוכן מדבק.

Expert Secrets
ראסל ברונסון

ספר זה עוסק בהצבת עצמך כמומחה ויצירת תנועה המונית. ברונסון מספק מדריך שלב אחר שלב לבניית קהל נאמן ולהכשרת המומחיות שלך דרך וובינרים, ספרים וקורסים.

The 1 Page Marketing Plan
אלן דיב

אלן דיב מפשט את מורכבויות השיווק על ידי הצגת תוכנית שיווק מעשית בעמוד אחד. הספר מכסה הכל, מזיהוי השוק המטרה ועד להובלת לידים והמרתם.

Obviously Awesome
אפריל דאנפורד

אפריל דאנפורד מתמקדת בחשיבות המיצוב וכיצד לתקשר את הערך של המוצר שלך בצורה אפקטיבית לקהל הנכון. זהו מדריך להבלטת המוצר שלך בשוק תחרותי.

The 22 Immutable Laws of Branding
אל ריז ולורה ריז

הספר מתאר 22 עקרונות מרכזיים ליצירת מותגים חזקים ושמירה עליהם. הזוג ריז מספקים עצות נצחיות על מיצוב מותגים, זהות ואסטרטגיה.

The Book of Tribes
סת' גודין

סת' גודין מדבר על איך להוביל ולהתחבר לשבטים – קבוצות של אנשים עם תחומי עניין ומטרות משותפות. הספר מדגיש את כוח הקהילה ואת תפקיד המנהיגות בבניית עוקבים נאמנים.

The Fortune Cookie Principle
ברנדט ג'יווה

ג'יווה חוקר את כוח הסיפור במיתוג. היא טוענת שסיפור מרתק הוא מה שמבדיל מותגים מצוינים משאר העולם, ומספקת אסטרטגיות ליצירת סיפור המותג שלך.

Top of Mind
ג'ון הול

ג'ון הול מדגיש את החשיבות של בניית אמון ושמירה על מקומך במודעות הקהל. הוא מציע אסטרטגיות לשיווק תוכן, מנהיגות מחשבתית ומיתוג אישי להשגת מטרות אלו.

The Brand Gap
מרטי נויימייר

נויימייר מסביר את הגורמים הקריטיים המגשרים על הפער בין אסטרטגיה עסקית ועיצוב, ליצירת מותגים חזקים שמתחברים עם הלקוחות ברמה רגשית. הספר משלב תיאוריה עם עצות מעשיות.

Superfans
פאט פלין

פלין מסביר כיצד להפוך עוקבים מזדמנים למעריצים נלהבים שתומכים ומקדמים את המותג שלך. הוא מספק אסטרטגיות מעשיות ליצירת קהילה נאמנה שמניעה הצלחה לטווח ארוך.

Steal Like an Artist
אוסטין קליאון

קליאון מציע עשרה עקרונות משני חיים לשיפור היצירתיות. הוא מדגיש שאמנים גדולים בונים על רעיונות קיימים ומעודד את הקוראים לאמץ השפעות, לערוך רמיקסים וליצור עבודה מקורית.

מכירות

מכירות ומשא ומתן הם מיומנויות קריטיות לכל בעל עסק ואיש מכירות. ספרים אלו מציעים כלים ושיטות לשיפור יכולות המכירה שלכם, ניהול משא ומתן מוצלח והבנת צרכי הלקוחות שלכם כדי לסגור עסקאות בצורה יעילה.

Never Split the Difference
כריס ווס וטהל רז

כריס ווס, לשעבר מנהל משא ומתן של ה-FBI, משתף את טכניקות המשא ומתן שלו שניתן ליישם בעסקים ובחיים האישיים. הספר מדגיש את החשיבות של אמפתיה טקטית ושאילת שאלות אסטרטגיות.

SPIN Selling
ניל רקהאם

רקהאם מציג את טכניקת המכירות SPIN (מצב, בעיה, השלכה, צורך-תועלת), שיטה מבוססת מחקר המסייעת לאנשי מכירות לזהות ולענות על צרכי הלקוחות ביעילות.

To Sell is Human
דניאל ה. פינק

פינק טוען שכולנו בתחום המכירות, ללא קשר למקצוע שלנו. הוא חוקר את הפסיכולוגיה של המכירות ומציע אסטרטגיות מעשיות לשכנוע והנעה של אחרים.

Predictable Revenue
אהרון רוס ומארילו טיילר

ספר זה מתאר גישה שיטתית ליצירת צמיחה מתמשכת בהכנסות באמצעות תהליך מכירות מיוחד. הוא מבוסס על האסטרטגיות שסייעו ל-Salesforce.com להגיע להצלחה עצומה.

מנהיגות

מנהיגות והתפתחות אישית הם מרכיבים חיוניים להצלחה מקצועית ואישית. ספרים אלו עוסקים בפיתוח מיומנויות המנהיגות שלכם, בניית אמון ויחסים אפקטיביים, וקידום התפתחות אישית כדי להשיג את מטרותיכם ולהיות הגרסה הטובה ביותר של עצמכם.

Give and Take
אדם גרנט

גרנט חוקר את הדינמיקות של נתינה, קבלה והתאמה במערכות יחסים מקצועיות. הוא טוען שמי שמעניק, המעניק עדיפויות לצרכים של אחרים, משיג לרוב את ההצלחה והסיפוק הגדולים ביותר בטווח הארוך.

Grit: The Power of Passion and Perseverance
אנג'לה דאקוורת'

דאקוורת' מסבירה שגריט (חוסן והתמדה) הוא מפתח להצלחה. היא משתפת מחקרים וסיפורים אישיים להדגמת האופן שבו ניתן לפתח גריט.

The 7 Habits of Highly Effective People
סטיבן קובי

קובי מציג שבעה עקרונות לאפקטיביות אישית ומקצועית, עם דגש על פיתוח דמות, התנהגות פרואקטיבית ותעדוף משימות חשובות על פני דחופות.

Start with Why
סימון סינק

סינק טוען שהאנשים והארגונים המצליחים ביותר מתחילים עם תחושת מטרה ברורה, ה-"Why" שלהם. הוא מספק מסגרת לגילוי והעברת ה-"Why" שלך בצורה שמעוררת פעולה.

The Speed of Trust
סטיבן מ.ר. קובי

דאקוורת' מסבירה שגריט (חוסן והתמדה) הוא מפתח להצלחה. היא משתפת מחקרים וסיפורים אישיים להדגמת האופן שבו ניתן לפתח גריט.

The Dip
סת' גודין

גודין חוקר את המושג "הדיפ" - התקופה המאתגרת בין התחלת משהו חדש והשגת שליטה. הוא מייעץ מתי להמשיך דרך הדיפ ומתי לוותר כדי להתמקד בהזדמנויות מבטיחות יותר.

The Checklist Manifesto
אטול גוונדה

גוונדה מדגיש את הכוח של רשימות ביקורת בשיפור היעילות, העקביות והבטיחות בתחומים שונים. הוא משתף דוגמאות מתעופה, רפואה ועסקים להדגמת היתרונות של הכלי הפשוט הזה.

The Personal MBA
ג'וש קאופמן

קאופמן מרכז את עקרונות הליבה של עסקים למדריך מקיף המכסה נושאים כמו שיווק, מכירות, משא ומתן וניהול. הוא נועד לספק את הידע הדרוש להצלחה ללא צורך בתואר MBA פורמלי.

Thinking, Fast and Slow
דניאל כהנמן

כהנמן חוקר את מערכות החשיבה הכפולות: החשיבה המהירה והאינטואיטיבית והחשיבה האיטית והמושכלת. הוא מסביר כיצד מערכות אלו משפיעות על החלטותינו ומציע תובנות לקבלת החלטות טובה יותר.

Your Next Five Moves
פטריק בט-דיוויד

בט-דיוויד מספק גישה אסטרטגית להצלחה עסקית ואישית באמצעות חשיבה מספר צעדים קדימה. הוא משתף עצות מעשיות על תכנון, מנהיגות והתגברות על אתגרים.

How to Win Friends and Influence People
דייל קרנגי

המדריך הקלאסי של קרנגי מציע עצות נצחיות על בניית מערכות יחסים, השפעה על אחרים והשגת הצלחה אישית ומקצועית דרך תקשורת יעילה ואמפתיה.

ניהול עסקי

אסטרטגיה וניהול עסקי מתמקדים בתכנון וביצוע תוכניות עסקיות מוצלחות. ספרים אלו מציעים כלים, טקטיקות ושיטות לניהול עסק יעיל, הגדלת ההכנסות וצמיחה מהירה, ולקבלת החלטות מבוססות נתונים ומידע.

Winning with Data
תומאש טונגוז ופרנק בין

ספר זה חוקר כיצד נתונים יכולים לשנות תרבות עסקית ולהוביל להצלחה. טונגוז ובין מספקים תובנות על שימוש בנתונים לקבלת החלטות מושכלות ושיפור ביצועים.

$100M Offers
אלכס הורמוזי

הורמוזי משתף אסטרטגיות ליצירת הצעות בלתי ניתנות לסירוב שמושכות ושומרות על לקוחות. הספר מכסה תמחור, מיצוב וטקטיקות שיווקיות שיסייעו לעסקים לצמוח במהירות.

Measure What Matters
ג'ון דואר

דואר מציג את מושג מטרות ותוצאות מפתח (OKRs), מסגרת להצבת מטרות שהובילה להצלחה בחברות כמו גוגל. הוא מסביר כיצד ליישם OKRs להשגת תוצאות מדידות ומשפיעות.

Ready, Fire, Aim
מייקל מאסטרסון

מאסטרסון מתאר תהליך בן ארבעה שלבים להשגת צמיחה עסקית מהירה, מהסטארטאפ ועד למוביל בשוק. הוא מתמקד בחשיבות הפעולה המהירה והשיפור המתמיד להשגת הצלחה.

Running Lean
אש מאוריה

מאוריה מציג גישה שיטתית לפיתוח ולבדיקת רעיונות עסקיים תוך שימוש בעקרונות Lean. הוא מדגיש למידה מתמדת ואיטרציה ליצירת מוצרים שעונים על צרכי הלקוחות.

The Lean Startup
אריק ריס

ריס מציג את המתודולוגיה של Lean Startup, שמתמקדת ביצירת וניהול סטארטאפים ביעילות. הספר מדגיש ניסוי מהיר, משוב לקוחות ופיתוח איטרטיבי.

The E-Myth Revisited
מייקל א. גרבר

גרבר מסביר מדוע עסקים קטנים רבים נכשלים ומציע מסגרת לבניית מיזם מצליח וניתן להתרחבות. הוא מדגיש את החשיבות של עבודה על העסק ולא בתוכו.

מדיה

מדיה חברתית ונוכחות מקוונת הם חלק בלתי נפרד מהעולם הדיגיטלי של היום. ספרים אלו מספקים אסטרטגיות ליצירת תוכן מרתק, בניית קהל נאמן ושימוש במדיה החברתית ככלי עוצמתי להצלחה עסקית.

Day Trading Attention
גארי ויינרצ'וק

ויינרצ'וק דן בחשיבות של לכידת ושמירת תשומת הלב של הקהל בעולם המהיר של המדיה החברתית. הוא מספק אסטרטגיות ליצירת תוכן מעורר עניין ולהבלטת העסקים ברשת.

The Thank You Economy
גארי ויינרצ'וק

ויינרצ'וק טוען שהעסקים חייבים לשים דגש על בניית קשרים אמיתיים עם הלקוחות שלהם. הוא מסביר כיצד ניתן להשתמש במדיה החברתית ליצירת אינטראקציות משמעותיות וטיפוח נאמנות.

Show Your Work
אוסטין קליאון

קליאון מעודד יוצרים לשתף את התהליך והעבודות שלהם באופן פתוח עם העולם. הוא מספק עצות מעשיות על איך לבנות קהל ולזכות בהכרה על ידי הצגת העבודה שלך באופן שגרתי.

על הסופרים

אדם גרנט (Adam Grant): פסיכולוג ארגוני ופרופסור בבית הספר וורטון. הוא חוקר נתינה, קבלה, והאופן שבו דינמיקות אלו משפיעות על הצלחה בארגונים. מחבר הספר “Give and Take”.

אלכס הורמוזי (Alex Hormozi): יזם אמריקאי-איראני, משקיע ופילנתרופ. מייסד ומנכ”ל של Acquisition.com. מחבר הספר “$100M Offers”, שבו הוא מציע טיפים ואסטרטגיות ליצירת הצעות בלתי ניתנות לסירוב שמושכות ושומרות על לקוחות.

אלן דיב (Allan Dib): יזם מצליח ויועץ עסקי. מחבר הספר “The 1 Page Marketing Plan”, שבו הוא מציג אסטרטגיות שיווק פשוטות ומעשיות לבעלי עסקים קטנים ובינוניים.

אנג’לה דאקוורת’ (Angela Duckworth): פסיכולוגית ומחברת הספר “Grit: The Power of Passion and Perseverance”. היא חוקרת את מושג החוסן והתמדה וכיצד הם משפיעים על הצלחה בחיים ובקריירה.

אפריל דאנפורד (April Dunford): מומחית למיצוב ומרצה בינלאומית. היא מחברת הספר “Obviously Awesome” ומסייעת לחברות טכנולוגיה להבהיר ולהציג את הערך של המוצרים שלהם לקהל היעד.

אש מאוריה (Ash Maurya): יזם, מייסד ויועץ עסקי. מחבר הספר “Running Lean”, שבו הוא מציג גישה שיטתית לפיתוח ולבדיקת רעיונות עסקיים תוך שימוש בעקרונות Lean.

אוסטין קליאון (Austin Kleon): סופר ואמן. הוא מחבר הספרים “Steal Like an Artist” ו-“Show Your Work!”, שמציעים עקרונות להעצמת היצירתיות ושיתוף העבודה עם העולם.

ברנדט ג’יווה (Bernadette Jiwa): מומחית למיתוג וסופרת. מחברת הספר “The Fortune Cookie Principle”, שבו היא חוקרת את כוח הסיפור במיתוג ומציעה אסטרטגיות ליצירת סיפור מותג חזק.

כריס ווס (Chris Voss): לשעבר מנהל משא ומתן של ה-FBI וכיום יועץ עסקי. מחבר הספר “Never Split the Difference”, שבו הוא משתף את טכניקות המשא ומתן שלו שניתן ליישם בעסקים ובחיים האישיים.

דייל קרנגי (Dale Carnegie): מחבר הספר הקלאסי “How to Win Friends and Influence People”. קרנגי היה חלוץ בתחום פיתוח האישיות ובניית מערכות יחסים אפקטיביות.

דניאל ה. פינק (Daniel H. Pink): סופר ומרצה בנושאי עבודה ופסיכולוגיה. מחבר הספרים “To Sell is Human” ו-“Drive”, שבהם הוא חוקר את המניעים האנושיים ואסטרטגיות לשכנוע והנעה.

דניאל כהנמן (Daniel Kahneman): פסיכולוג זוכה פרס נובל. מחבר הספר “Thinking, Fast and Slow”, שבו הוא מסביר את מערכות החשיבה הכפולות ומשפיעות על החלטותינו.

דונלד מילר (Donald Miller): סופר ומנחה סדנאות מיתוג. מחבר הספר “Building a StoryBrand”, שבו הוא מציג את מסגרת StoryBrand לעסקים.

אריק ריס (Eric Ries): יזם ומחבר הספר “The Lean Startup”. ריס מציג את המתודולוגיה של Lean Startup, שמתמקדת ביצירת וניהול סטארטאפים ביעילות.

פרנק בין (Frank Bien): מנכ”ל Looker ומומחה לניתוח נתונים. מחבר הספר “Winning with Data”, שבו הוא חוקר כיצד נתונים יכולים לשנות תרבות עסקית ולהוביל להצלחה.

גארי ויינרצ’וק (Gary Vaynerchuk): יזם, משפיען ומומחה למדיה חברתית. מחבר הספרים “Jab, Jab, Jab, Right Hook”, “The Thank You Economy”, ו-“Day Trading Attention”, בהם הוא מציע אסטרטגיות ליצירת תוכן מרתק במדיה החברתית.

אטול גוונדה (Atul Gawande): רופא מנתח ומחבר הספר “The Checklist Manifesto”, שבו הוא מדגיש את הכוח של רשימות ביקורת לשיפור היעילות, העקביות והבטיחות בתחומים שונים.

ג’ון דואר (John Doerr): משקיע הון סיכון ומחבר הספר “Measure What Matters”, שבו הוא מציג את מושג ה-OKRs ומסביר כיצד ליישם אותם להשגת תוצאות מדידות ומשפיעות.

ג’וש קאופמן (Josh Kaufman): סופר ומרצה בנושאי עסקים. מחבר הספר “The Personal MBA”, שבו הוא מרכז את עקרונות הליבה של עסקים למדריך מקיף.

לורה ריז (Laura Ries): מומחית למיתוג וסופרת. מחברת השותפה של הספר “The 22 Immutable Laws of Branding”, שבו היא מתארת עקרונות ליצירת ושמירה על מותגים חזקים.

מרטי נויימייר (Marty Neumeier): מומחה לעיצוב ומיתוג. מחבר הספר “The Brand Gap”, שבו הוא מסביר את הגורמים הקריטיים המגשרים על הפער בין אסטרטגיה עסקית ועיצוב.

מרילו טיילר (Marylou Tyler): מומחית למכירות ומחברת השותפה של הספר “Predictable Revenue”, שבו היא מציגה גישה שיטתית ליצירת צמיחה מתמשכת בהכנסות.

מייקל א. גרבר (Michael E. Gerber): יועץ עסקי ומחבר הספר “The E-Myth Revisited”, שבו הוא מציג מסגרת לבניית מיזם מצליח וניתן להתרחבות.

מייקל מאסטרסון (Michael Masterson): סופר ויזם מצליח. מחבר הספר “Ready, Fire, Aim”, שבו הוא מתאר תהליך בן ארבעה שלבים להשגת צמיחה עסקית מהירה.

ניל רקהאם (Neil Rackham): חוקר מכירות ומחבר הספר “SPIN Selling”, שבו הוא מציג טכניקת מכירות המבוססת על מחקר לזיהוי ולענות על צרכי הלקוחות.

פטריק בט-דיוויד (Patrick Bet-David): יזם ויועץ עסקי. מחבר הספר “Your Next Five Moves”, שבו הוא מספק גישה אסטרטגית להצלחה עסקית ואישית באמצעות חשיבה מספר צעדים קדימה.

פטריק מבלוג (Patrick Mabilog): סופר ומרצה. מחבר הספר “Never Split the Difference” בשיתוף עם כריס ווס, שבו הוא משתף טכניקות משא ומתן שניתן ליישם בעסקים ובחיים האישיים.

פאט פלין (Pat Flynn): יזם ומנחה פודקאסט. מחבר הספר “Superfans”, שבו הוא מסביר כיצד להפוך עוקבים מזדמנים למעריצים נלהבים שתומכים ומקדמים את המותג שלך.

ראסל ברונסון (Russell Brunson): מומחה לשיווק מקוון ויזם. מחבר הספרים “DotCom Secrets”, “Expert Secrets”, ו-“Lead Funnels”, בהם הוא מציע אסטרטגיות לבניית משפכי שיווק ומסעות פרסום מצליחים.

סת’ גודין (Seth Godin): סופר, מרצה ויועץ שיווקי. מחבר הספרים “The Dip”, “The Book of Tribes”, ו-“The Fortune Cookie Principle”, בהם הוא חוקרים רעיונות חדשניים ושיווק אפקטיבי.

סימון סינק (Simon Sinek): סופר ומרצה בינלאומי. מחבר הספר “Start with Why”, שבו הוא מציג את הרעיון שהאנשים והארגונים המצליחים ביותר מתחילים עם תחושת מטרה ברורה.

סטיבן קובי (Stephen Covey): יועץ לפיתוח אישי ומחבר הספר “The 7 Habits of Highly Effective People”, שבו הוא מציג שבעה עקרונות לאפקטיביות אישית ומקצועית.

סטיבן מ.ר. קובי (Stephen M.R. Covey): סופר ומרצה בנושאי אמון ומנהיגות. מחבר הספר “The Speed of Trust”, שבו הוא מסביר את תפקיד האמון במערכות יחסים אישיות ומקצועיות.

תומאש טונגוז (Thomas Tunguz): שותף ב-Redpoint Ventures ומומחה לניתוח נתונים. מחבר השותף של הספר “Winning with Data”, שבו הוא חוקר כיצד נתונים יכולים לשנות תרבות עסקית ולהוביל להצלחה.